service & support

Waarom kan ik niet met iDeal betalen?

U kunt niet iDeal betalen omdat wij niet betrokken zijn bij de incasso: u sluit een overeenkomst met de uitgever en betaalt deze ook direct. En er zijn nagenoeg geen uitgevers die zelf met iDeal werken.

De acceptgiro en (met name) de eenmalige machtiging zijn voor uitgevers een eenvoudige, voordelige en beproefde betaalwijzen. Zeker voor doorlopende abonnementen is een machtiging veel eenvoudiger voor alle partijen.

Bij een machtiging geeft u overigens alleen de uitgever (of een door haar aangewezen administratiekantoor) het recht om het abonnementsgeld van het door u opgegeven rekeningnummer af te schrijven. Wij (als exploitant van websites) krijgen dat recht niet en zullen dus ook nooit geld van uw rekening afschrijven.

Als u het oneens bent met een afschrijving, kunt u het bedrag via uw bank laten storneren. Let wel: doe dit niet indien de uitgever een doorlopend abonnement heeft verlengd en het abonnementsgeld voor een jaar heeft afgeschreven. In dit geval moet u eerst opzeggen bij de uitgever. De uitgever zal hierna het te veel geïncasseerde geld terugboeken.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee