Wilt u uw abonnement op de krant opzeggen. Dat kan in de regel telefonisch, per e-mail, schriftelijk en/of via een login bij een service portal. Het is in ieder geval wettelijk bepaald dat u kunt opzeggen via dezelfde kanalen als waarop u zich kunt aanmelden. Met andere woorden, als u zich online heeft geabonneerd, moet u het abonnement ook online weer kunnen stoppen.
Over het algemeen is telefonisch opzeggen het snelst en eenvoudigst is. Vraag de servicedeskmedewerker altijd om een bevestiging per e-mail of post. Onderaan deze pagina vindt u de telefoonnummers van de klantenservice van alle grote Nederlandse kranten.
Opzegtermijnen
De opzegtermijn bij doorlopende abonnementen op dagbladen is maximaal 1 maand. Dit is wettelijk bepaald. En de meeste kranten hebben dit overgenomen als hun opzegtermijn.
Een abonnement kan niet worden opgezegd tijdens de initiële contractperiode, cq. de actieperiode. Dus heeft u gekozen voor een aanbieding voor een 6 maanden of jaarabonnement? Dan kunt u het abonnement uitsluitend na afloop van deze periode stoppen. Als u dit niet (tijdig) doet, wordt het abonnement omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd en geldt de opzegtermijn van 1 maand.
Proefabonnement opzeggen? Niet nodig.
Proefabonnementen stoppen per definitie automatisch. U hoeft hiervoor niet op te zeggen. Proefabonnementen moet altijd expliciet als zodanig worden geadverteerd (of met de vermelding 'stopt automatisch'). Twijfelt u toch of uw abonnement een proefabonnement is? Bekijk de eerste bevestiging van het abonnement door de uitgever of neem telefonisch contact op met diens klantenservice (zie hieronder).
Aangevraagd via Abonnement.nl of Proefabonnement.nl?
Als u uw abonnement via Abonnement.nl of Proefabonnement.nl heeft aanvraagd, betekent dit helaas niet dat u via ons kunt opzeggen. De aanvraag is weliswaar via ons doorgestuurd. Maar u heeft een overeenkomst met de uitgever. En deze wil de opzegging graag van uzelf vernemen. Desgewenst helpen wij u graag aan contactgegevens of sturen u een herinnering. Mail hiervoor naar service@abonnement.nl.
Contactgegevens uitgever
Hieronder vindt u de contactgegevens van de klantenservice van Nederlandse dagbladen, alsmede een link naar meer informatie over het opzeggen van uw abonnement. Alle kranten zijn telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren.
Dagblad | Telefoon | Servicepagina |
AD | 088-050 5050 | link |
De Telegraaf | 088-824 8242 | link |
De Volkskrant | 088-0561 561 | link |
Het Parool | 088-0561 533 | link |
NRC | 088-572 0 572 | link |
Trouw | 088-056 1588 | link |
BN DeStem | 088-056 1525 | link |
Brabants Dagblad | 088-056 1535 | link |
De Limburger | 088-7780 888 | link |
Dagblad van het Noorden | 088-800 2000 | link |
De Gelderlander | 088-013 9950 | link |
De Gooi en Eemlander | 088-824 1111 | link |
De Stentor | 088-013 9960 | link |
Eindhovens Dagblad | 088-056 1544 | link |
Friesch Dagblad | 088-800 2001 | link |
Haarlems Dagblad | 088-824 1111 | link |
IJmuider Courant | 088-824 1111 | link |
Leeuwarder Courant | 088-800 20 08 | link |
Leidsch Dagblad | 088-824 1111 | link |
Noordhollands Dagblad | 088-824 1111 | link |
PZC | 088-056 1515 | link |
TC Tubantia | 088-056 1575 | link |