Service

Welkom
Aanmelden  Aanmelden

Hoe zeg ik mijn krant op?

Opzeggen kan in de regel telefonisch, per e-mail, schriftelijk en/of via een login bij een service portal. Het is wettelijk bepaald dat u kunt opzeggen via dezelfde kanalen als waarop u zich kunt aanmelden. Met andere woorden, als u zich online heeft geabonneerd, moet u het abonnement ook online weer kunnen stoppen.

Over het algemeen is telefonisch opzeggen het snelst en eenvoudigst is. Vraag de servicedeskmedewerker altijd om een bevestiging per e-mail of post. Onderaan deze pagina vindt u de telefoonnummers van de klantenservice van alle grote Nederlandse kranten.

Opzegtermijnen

De opzegtermijn bij doorlopende abonnementen op dagbladen is maximaal 1 maand. Dit is wettelijk bepaald. En de meeste kranten hebben dit overgenomen als hun opzegtermijn.

Een abonnement kan niet worden opgezegd tijdens de initiƫle contractperiode, cq. de actieperiode. Dus heeft u gekozen voor een aanbieding voor een 6 maanden of jaarabonnement? Dan kunt u het abonnement uitsluitend na afloop van deze periode stoppen. Als u dit niet (tijdig) doet, wordt het abonnement omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd en geldt de opzegtermijn van 1 maand.

Proefabonnement opzeggen? Niet nodig.

Proefabonnementen stoppen per definitie automatisch. U hoeft hiervoor niet op te zeggen. Proefabonnementen moet altijd expliciet als zodanig worden geadverteerd (of met de vermelding 'stopt automatisch'). Twijfelt u toch of uw abonnement een proefabonnement is? Bekijk de eerste bevestiging van het abonnement door de uitgever of neem telefonisch contact op met diens klantenservice (zie hieronder).

Aangevraagd via Abonnement.nl of Proefabonnement.nl?

Als u uw abonnement via Abonnement.nl of Proefabonnement.nl heeft aanvraagd, betekent dit helaas niet dat u via ons kunt opzeggen. De aanvraag is weliswaar via ons doorgestuurd. Maar u heeft een overeenkomst met de uitgever. En deze wil de opzegging graag van uzelf vernemen. Desgewenst helpen wij u graag aan contactgegevens of sturen u een herinnering. Mail hiervoor naar service@abonnement.nl.

Contactgegevens uitgever

Hieronder vindt u de contactgegevens van de klantenservice van Nederlandse dagbladen, alsmede een link naar meer informatie over het opzeggen van uw abonnement. Alle kranten zijn telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren.


DagbladTelefoon
Servicepagina
AD088-0139 660link
De Telegraaf088-8248 201
link
De Volkskrant088-0131 035
link
Het Parool088-0139 662
link
NRC088-572 0 572
link
Trouw088-0139 661
link
BN DeStem088-0139 664
link
Brabants Dagblad088-0139 663
link
De Limburger088-7780 888link
Dagblad van het Noorden088-800 2000link
De Gelderlander088-0139 666
link
De Gooi en Eemlander088-824 1111
link
De Stentor088-0139 668
link
Eindhovens Dagblad088-0139 665
link
Friesch Dagblad088-800 2001
link
Haarlems Dagblad088-824 1111link
IJmuider Courant088-824 1111link
Leeuwarder Courant088-800 20 08
link
Leidsch Dagblad088-824 1111
link
Noordhollands Dagblad088-824 1111
link
PZC088-0139 669
link
TC Tubantia088-0139 667
link
Was dit antwoord nuttig? Ja Nee