Wilt u uw abonnement op de krant opzeggen. Dat kan in de regel telefonisch, per e-mail, schriftelijk en/of via een login bij een service portal. Het is in ieder geval wettelijk bepaald dat u kunt opzeggen via dezelfde kanalen als waarop u zich kunt aanmelden. Met andere woorden, als u zich online heeft geabonneerd, moet u het abonnement ook online weer kunnen stoppen.
Over het algemeen is telefonisch opzeggen het snelst en eenvoudigst is. Vraag de servicedeskmedewerker altijd om een bevestiging per e-mail of post. Onderaan deze pagina vindt u de telefoonnummers van de klantenservice van alle grote Nederlandse kranten.
Opzegtermijnen
De opzegtermijn bij doorlopende abonnementen op dagbladen is maximaal 1 maand. Dit is wettelijk bepaald. En de meeste kranten hebben dit overgenomen als hun opzegtermijn.
Een abonnement kan niet worden opgezegd tijdens de initiƫle contractperiode, cq. de actieperiode. Dus heeft u gekozen voor een aanbieding voor een 6 maanden of jaarabonnement? Dan kunt u het abonnement uitsluitend na afloop van deze periode stoppen. Als u dit niet (tijdig) doet, wordt het abonnement omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd en geldt de opzegtermijn van 1 maand.
Proefabonnement opzeggen? Niet nodig.
Proefabonnementen stoppen per definitie automatisch. U hoeft hiervoor niet op te zeggen. Proefabonnementen moet altijd expliciet als zodanig worden geadverteerd (of met de vermelding 'stopt automatisch'). Twijfelt u toch of uw abonnement een proefabonnement is? Bekijk de eerste bevestiging van het abonnement door de uitgever of neem telefonisch contact op met diens klantenservice (zie hieronder).
Aangevraagd via Abonnement.nl of Proefabonnement.nl?
Als u uw abonnement via Abonnement.nl of Proefabonnement.nl heeft aanvraagd, betekent dit helaas niet dat u via ons kunt opzeggen. De aanvraag is weliswaar via ons doorgestuurd. Maar u heeft een overeenkomst met de uitgever. En deze wil de opzegging graag van uzelf vernemen. Desgewenst helpen wij u graag aan contactgegevens of sturen u een herinnering. Mail hiervoor naar service@abonnement.nl.
Contactgegevens uitgever
Hieronder vindt u de contactgegevens van de klantenservice van Nederlandse dagbladen, alsmede een link naar meer informatie over het opzeggen van uw abonnement. Alle kranten zijn telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren.
Dagblad | Telefoon | Servicepagina |
AD | 088-0139 660 | link |
De Telegraaf | 088-8248 201 | link |
De Volkskrant | 088-0131 035 | link |
Het Parool | 088-0139 662 | link |
NRC | 088-572 0 572 | link |
Trouw | 088-0139 661 | link |
BN DeStem | 088-0139 664 | link |
Brabants Dagblad | 088-0139 663 | link |
De Limburger | 088-7780 888 | link |
Dagblad van het Noorden | 088-800 2000 | link |
De Gelderlander | 088-0139 666 | link |
De Gooi en Eemlander | 088-824 1111 | link |
De Stentor | 088-0139 668 | link |
Eindhovens Dagblad | 088-0139 665 | link |
Friesch Dagblad | 088-800 2001 | link |
Haarlems Dagblad | 088-824 1111 | link |
IJmuider Courant | 088-824 1111 | link |
Leeuwarder Courant | 088-800 20 08 | link |
Leidsch Dagblad | 088-824 1111 | link |
Noordhollands Dagblad | 088-824 1111 | link |
PZC | 088-0139 669 | link |
TC Tubantia | 088-0139 667 | link |