klantenservice

Wat te doen bij overlijden?

Als een abonnee overlijdt, stopt een abonnement niet automatisch. Nabestaanden moeten zelf actie ondernemen om het stop te zetten. In dit artikel leest u hoe u dat eenvoudig regelt.

Waarom stopt een abonnement niet vanzelf?

Een abonnement is een overeenkomst tussen een persoon en een uitgever. Na overlijden blijft die overeenkomst in principe bestaan, tenzij de uitgever bericht ontvangt dat de abonnee is overleden. Het is dus belangrijk om het abonnement actief op te zeggen.

Wie kan het abonnement opzeggen?

De opzegging mag worden gedaan door een nabestaande of executeur. In de meeste gevallen vraagt de uitgever om een bewijs van overlijden, zoals een rouwkaart of overlijdensakte. Zodra dit is ontvangen, wordt het abonnement meestal per direct stopgezet.

Zo vindt u de juiste contactgegevens

De opzegging regelt u rechtstreeks met de uitgever van de krant of het tijdschrift. Abonnement.nl speelt hierin geen rol. U vindt de contactgegevens van de juiste uitgever via het zoekveld bovenaan deze pagina.

  • 1. Typ de titel van het abonnement in het zoekveld
  • 2. Klik op de juiste pagina in de zoekresultaten
  • 3. Gebruik de contactgegevens van de uitgever om op te zeggen

Kan het abonnement worden overgenomen?

In veel gevallen is het mogelijk om het abonnement over te nemen. Bijvoorbeeld door een partner of familielid. Neem daarvoor rechtstreeks contact op met de uitgever. Geef duidelijk aan dat u het abonnement wilt voortzetten op een andere naam.

Wat als er nog wordt afgeschreven?

Wordt er na het overlijden nog een bedrag afgeschreven? Dan is het belangrijk dat u dit meldt aan de uitgever. Vaak wordt het teveel betaalde bedrag teruggestort. Ook kunt u bij de bank een automatische incasso laten blokkeren.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee